Novosti

Ove 4 vještine trebate dokazati na razgovoru za posao

  • IVANA MATIJEVIĆ, HR CONSULTANT
  • 01. srpnja 2024.
  • 6 min čitanja

Ako čekate intervju za posao, znači da ste već prošli prvi selekcijski krug no vaš je put do željene pozicije tek krenuo. Kako bi poslodavac baš vama odlučio ponuditi posao, važno je kakav ćete dojam ostaviti prilikom upoznavanja s potencijalnim menadžerom, voditeljem tima ili HR-om.

Kako biste bili sigurni da ćete ostaviti dobar dojam ključno je da se adekvatno pripremite. Prije razgovora za posao odvojite vrijeme koje ćete posvetiti samorefleksiji – popišite svoje jake strane, prostore za napredak te se prisjetite primjera konkretnih situacija kojima ćete svoje tvrdnje i potkrijepiti.

U razgovoru za posao najvažnije je pokazati ove 4 vještine:

1.      Komunikacijske vještine

Svoje ćete komunikacijske vještine, uključujući i sposobnost aktivnog slušanja, hiring menadžeru najbolje demonstrirati tako da ga koncizno i jasno provedete kroz dosadašnje radno iskustvo. Naglasite rezultate, inicijative i specifične doprinose – ne zaboravite da vas upravo to izdvaja od ostalih kandidata. Konkretnim primjerima potvrdit ćete vlastiti uspjeh i efikasnost.

Također, pripremite pitanja koja se odnose na radno mjesto, to će dodatno podcrtati vaš interes za željenom pozicijom. Time pokazujete i proaktivnost i sposobnost postavljanja ključnih pitanja, što  u očima hiring menadžera može biti samo plus. Pitanjima provjerite specifična očekivanja s kojima ćete se susresti u novoj ulozi, ali i saznajte što više o timu s kojim ćete surađivati i načinu na koji tvrtka posluje.

Obratite pažnju na neverbalnu komunikaciju. Održavajte kontakt očima kako biste pokazali sigurnost i poštovanje prema sugovorniku. Vaše tijelo neka bude nagnuto prema naprijed kako biste demonstrirali angažiranost i interes. Smirenim i sigurnim tonom glasa istaknite svoje samopouzdanje. Imajte na umu da je vješta kombinacija verbalne i neverbalne komunikacije ključna za stvaranje pozitivnog dojma.

2.      Organiziranost

Organiziranost je vještina koja značajno utječe na vašu efikasnost i uspjeh na radnom mjestu. Važno je da tijekom razgovora za posao demonstrirate sposobnost učinkovite organizacije vremena i resursa. Pripremite primjere iz prakse i točno opišite kada ste i kako uspješno upravljali projektima, ispunjavali rokove i rješavali složene zadatke.

Istaknite svoje metode planiranja i prioritizacije zadataka. Konkretni primjeri, poput vođenja složenih projekata ili balansiranja više zadataka istovremeno, mogu hiring menadžeru približiti vaše organizacijske sposobnosti.

Budite spremni i na pitanja o tome kako se nosite s nepredviđenim situacijama i hitnim zadacima. Ovdje možete naglasiti svoju fleksibilnost i sposobnost prilagodbe promjenama, dok održavate fokus i kontrolu nad prioritetima. Na razgovor svakako dođite na vrijeme, ponesite sve potrebne dokumente i budite spremni. Vaša spremnost i organiziranost na samom razgovoru odraz su vaših radnih navika i profesionalnosti.

3.      Timska suradnja

Tijekom razgovora za posao poželjno je dokazati sposobnost učinkovite suradnje s kolegama i doprinos timskim ciljevima. Pripremite konkretne primjere iz prošlih iskustava gdje ste radili u timovima i uspješno surađivali na projektima. Primjerice, na temelju Belbin modela timskih uloga® možete objasniti da razumijete vlastite obrasce ponašanja u timu, pogotovo one koji vas vode u stresnim situacijama.

Naglasite situacije u kojima ste se istaknuli preuzimanjem inicijative ili rješavanjem konflikata i pružanjem podrške kolegama. Pokažite kako ste svojim radom doprinijeli ostvarivanju timskih ciljeva te kako ste se prilagodili različitim radnim stilovima i osobnostima unutar tima.

Pokažite i sposobnost komunikacije i otvorenosti prema povratnim informacijama. Spomenite kako ste koristili feedback za poboljšanje svog rada, ali i radnih procesa unutar tima. Naglasite svoju spremnost na dijeljenje znanja i vještina s kolegama te pokažite da razumijete kako to doprinosi razvoju tima kao cjeline.

Ne zaboravite da su upravljanje konfliktima i različitostima uz sposobnost davanja i primanja adekvatnog feedbacka, odlike lidera. Te leadership vještine poslodavci posebno cijene za pozicije koje imaju perspektivu vođenja timova. Ako ste završili Leadership Akademiju, edukaciju za upravljanje timom ili bilo kakvu sličnu edukaciju svakako to naglasite na razgovoru jer su potvrde kvalitetnih edukacija i programa najbolji dokaz vaših vještina i kompetencija.

4.      Proaktivnost

Proaktivnost je vještina kojom uspješno napredujete na radnom mjestu. Pokažite spremnost za preuzimanjem inicijative, predviđanjem problema i pronalaskom rješenja. Ovdje je također važno spomenuti situacije iz prakse u kojima ste se istaknuli proaktivnošću i samostalnim djelovanjem prema unaprjeđenju poslovanja. 

Istaknite i situacije u kojima ste identificirali prilike za poboljšanje radnih procesa ili predložili inovativna rješenja koja su doprinijela učinkovitosti tima ili organizacije. Pokažite kako ste prepoznali potencijalne izazove i proaktivno poduzeli korake kako biste ih prevladali ili spriječili. Također, naglasite svoju sposobnost da motivirate i inspirirate kolege te da ih potaknete na suradnju i zajedničko rješavanje problema.

Dođite na razgovor s konkretnim idejama o tome kako možete doprinijeti tvrtki i postavljajte pitanja koja pokazuju vaš interes za strateške ciljeve organizacije. Vaša spremnost da preuzmete inicijativu i angažirate se već tijekom razgovora bit će snažan pokazatelj vaše proaktivnosti.

Istaknite kako vaše osobne vrijednosti i radni stil odgovaraju kulturi tvrtke. Spomenite konkretne primjere iz prijašnjih radnih iskustava gdje ste radili u okruženjima slične kulture i uspješno se uklopili. Pokažite kako vaše profesionalne ambicije i ciljevi mogu doprinijeti ostvarivanju misije i vizije tvrtke. Vaša spremnost da se uskladite s vrijednostima i načinom rada organizacije bit će snažan pokazatelj vašeg potencijala kao člana tima.

Uložite vrijeme u informiranje o organizaciji i organizacijskoj kulturi i te informacije uklopite i prožmite kroz cjelokupnu pripremu za intervju. Tijekom razgovora pokažite da razumijete misiju, viziju i vrijednosti tvrtke te da ste usklađeni s njenom kulturom. Pripremite se unaprijed istraživanjem o tvrtki, njenim projektima i tržišnim pozicijama kako biste mogli relevantno i uvjerljivo govoriti o njima.

I ne zaboravite, uvijek ostanite autentični i iskreni. Sretno na razgovoru!

Novosti

Najnovije vijesti iz HR svijeta

Novosti

10 savjeta za izgradnju kvalitetnog HR sustava

  • 17. rujna 2024.
  • 14 min čitanja

Novosti

Zašto kandidati s najboljim životopisom ponekad nisu najbolji izbor?

  • 28. kolovoza 2024.
  • 9 min čitanja