Novosti

Kako (p)ostati voditelj HR-a: Priručnik za buduće HR magove

  • Martina Udovičić, Head of Organizational Development and Consulting
  • 26. kolovoza 2024.
  • 9 min čitanja

Postati voditelj ljudskih resursa (HR-a) može zvučati kao ostvarenje sna za one koji vole raditi s ljudima, a može biti i pravi izazov za one koji nisu navikli na dinamičan svijet poslovanja. Uloga voditelja HR-a nije više "kadrovska" funkcija. Ona uključuje ključnu poziciju u oblikovanju i provođenju poslovne strategije tvrtke. Ako želite uspjeti kao voditelj HR-a, morate razumjeti kako spojiti ljude s poslovnim ciljevima i kako se uskladiti s CEO-om i upravnim timom. Evo kako!

  1. Razumjeti poslovanje: Vaš je posao puno više od vođenja evidencije o godišnjim odmorima

Kao voditelj HR-a, morate duboko razumjeti poslovanje vaše tvrtke. To znači da trebate znati više od toga koliko ljudi je otišlo na godišnji i koliko ih je ostalo raditi. Morate razumjeti osnovne financijske pokazatelje, tržišne trendove i strateške ciljeve tvrtke. CEO i upravni odbor očekuju da HR bude ključni partner u donošenju odluka koje utječu na cijelu organizaciju.

Kada znate poslovne ciljeve, možete razviti HR strategije koje podržavaju te ciljeve. Primjerice, ako tvrtka planira proširenje na novo tržište, kao voditelj HR-a trebate se pripremiti za zapošljavanje novih talenata i obuku postojećih zaposlenika kako bi se prilagodili novim uvjetima. Znati povezati ciljeve ljudskih resursa s poslovnim ciljevima ključ je vašeg uspjeha. Razmislite o sebi kao o tajnim agentima produktivnosti. Radite u tišini, brzo rješavate krize i uvijek ste korak ispred – osim kad je u pitanju printer, tu smo svi bespomoćni.

  1. Postati strateški partner: Ne samo slušatelj, već i kreator strategije

Uloga voditelja HR-a u modernim organizacijama uvelike se promijenila. Više niste samo pasivni promatrač, već strateški partner. To znači da morate aktivno sudjelovati u stvaranju i implementaciji poslovne strategije. Na primjer, ako tvrtka želi povećati inovacije, HR može razviti programe za poticanje kreativnosti i inovativnog razmišljanja među zaposlenicima.

Da biste postali pravi strateški partner, trebate izgraditi blizak odnos s CEO-om i drugim članovima upravnog tima. To znači da morate biti u stanju komunicirati jasno i učinkovito o tome kako vaši HR planovi podržavaju širu poslovnu strategiju. Ako želite da vaši prijedlozi budu ozbiljno shvaćeni, morate govoriti jezikom poslovanja, a ne samo jezikom ljudskih resursa. 

  1. Upravljajte talentima: Prava osoba na pravom mjestu

Vaša uloga uključuje puno više od jednostavnog zapošljavanja. Ne zaboravite, vi ste odgovorni za upravljanje talentima koje podržava poslovnu strategiju. To znači da morate razumjeti koje vještine i kompetencije su potrebne za postizanje poslovnih ciljeva i osigurati da vaša organizacija ima prave ljude na pravim mjestima.

Jedan od ključnih zadataka je razvijanje programa razvoja talenata. Na primjer, ako tvrtka planira proširenje u tehnološkom sektoru, trebali biste identificirati i razviti tehničke vještine unutar postojećih zaposlenika ili zaposliti nove talente s potrebnim znanjima. To nije samo pitanje popunjavanja radnih mjesta, već strateško usklađivanje talenata s poslovnim potrebama. Naravno, morate znati i prepoznati jesu li ti talenti zapravo motivirani ili više naginju korištenju quiet vacationinga.

  1. Usklađivanje s CEO-om: Biti savjetnik, a ne samo izvršitelj

Voditelj HR-a mora biti desna ruka CEO-a u svim pitanjima vezanim uz ljude i kulturu organizacije. To znači da morate razumjeti viziju i prioritete CEO-a te ih prevesti u konkretne HR inicijative. CEO želi voditelja HR-a koji može predvidjeti i rješavati probleme prije nego što postanu krize.

Ako CEO želi povećati angažman zaposlenika, vaš zadatak je osmisliti i implementirati programe koji potiču motivaciju, razvoj i zadovoljstvo zaposlenika. Kao voditelj HR-a, trebali biste biti spremni dati svoje mišljenje i savjete CEO-u, čak i ako to znači osporavanje određenih odluka kada smatrate da nisu u najboljem interesu za ljude ili organizaciju. No, budite oprezni; ako vaš CEO voli mijenjati smjer kao vjetrokaz na krovu, možda je mudro reći: „To je fantastična ideja! Samo bismo trebali razmisliti kako će se to odraziti na angažman zaposlenika. Možda bismo mogli uvesti casual petke s tematskim kostimima?“.

  1. Razvijajte kulturu orijentiranu na rezultate: Izgradite tim koji gleda prema budućnosti

Da biste bili uspješan voditelj HR-a, morate raditi na izgradnji organizacijske kulture koja je orijentirana na rezultate, a ne samo na procese. To znači da morate poticati zaposlenike da preuzmu odgovornost za svoje rezultate i pružiti im alate i podršku potrebnu za uspjeh.

Kultura orijentirana na rezultate također zahtijeva transparentnost i odgovornost. Kao voditelj HR-a, trebate raditi na razvoju jasnih mjernih pokazatelja i sustava praćenja performansi kako biste osigurali da svi zaposlenici razumiju svoje ciljeve i kako oni doprinose širim ciljevima organizacije. I naravno, imajte na umu da ćete možda morati objasniti zašto 'povećanje produktivnosti' ne znači da pretvorimo ured u reality show pod nazivom 'Preživjeli: Uredska verzija', gdje jedino pravilo glasi: 'Nema pauza za kavu'. Iako bi gledanost bila visoka, show bi stao na prvoj sezoni.

  1. Poznavanje suvremenih HR praksi: Pratite trendove i budite inovativni

Moderno HR upravljanje zahtijeva poznavanje najnovijih trendova i praksi u industriji. To uključuje razumijevanje važnosti raznolikosti i uključenosti, korištenje podataka i analitike za donošenje odluka, te implementaciju fleksibilnih modela rada, kao što su rad na daljinu i hibridni modeli rada. Suvremeni voditelj HR-a mora biti u stanju prilagoditi se promjenama u radnom okruženju i osigurati da politika tvrtke odražava ove promjene.

Također, budite spremni prihvatiti koncept employee experience  – stvaranje pozitivnog iskustva zaposlenika od trenutka kad se pridruže tvrtki do njihovog odlaska. To znači više od tradicionalnih godišnjih pregovora o plaći; to znači brinuti se o dobrobiti zaposlenika i njihovom profesionalnom razvoju. Ne zaboravite da uz sve ove moderne prakse i brigu o zaposlenicima, uvijek možete računati na to da će se netko žaliti na boju novih uredskih stolica. Jer, na kraju krajeva, pravi izazov nije samo pratiti najnovije trendove, već i shvatiti zašto je tako teško zadovoljiti sve... čak i kada su svi na 'remote worku'.

  1. Upravljanje odnosima sa zaposlenicima: Stvaranje harmonije i povjerenja

Upravljanje odnosima sa zaposlenicima (Employee Relations) jedan je od najvažnijih aspekata uloge voditelja HR-a. To podrazumijeva izgradnju i održavanje pozitivnih odnosa između zaposlenika i menadžmenta, rješavanje sukoba i poticanje kulture u kojoj se zaposlenici osjećaju cijenjeno i poštovano. Dobar voditelj HR-a mora biti stručnjak za komunikaciju, pregovaranje i rješavanje problema. To znači da s lakoćom možete prepoznati potencijalne nesuglasice i riješiti ih prije nego što eskaliraju u veće probleme.

U konačnici, upravljanje odnosima sa zaposlenicima je kao režiranje meksičke sapunice – uvijek očekujte nepredviđene obrate, od neočekivanih bolovanja do napuštanja sastanaka. Vaš posao je da balansirate sve te likove i zaplete, osiguravajući da se nitko ne osjeća kao negativac u ovoj sapunici. I kada svi misle da je finale stiglo, sjetite se da je uvijek moguće još jedno iznenađenje poput nenajavljenog dolaska inspekcije ili smanjenja budžeta za timske događaje.

Kako postati voditelj HR-a i pritom sačuvati zdrav razum?

Biti voditelj HR-a nije jednostavno. To je uloga koja zahtijeva balansiranje između poslovnih potreba i ljudskih emocija, strategije i empatije. Ako uspijete spojiti sve ove elemente, možete postati ključnim igračem za uspjeh svoje tvrtke. Ali, budimo iskreni, najvažnija vještina koju ćete trebati je... umijeće preživljavanja.

Između sastanaka o produktivnosti, planiranja team-buildinga i rješavanja pritužbi na uredsku kavu, trebat će vam strategija kako ostati smiren i zadržati osmijeh. Možda je najbolje odmah investirati u dobar aparat za kavu, kolekciju sarkastičnih šalica za svaki dan i vrtnog patuljka na stolu kao 'tihog' suradnika koji vas nikad neće prekinuti.

I zapamtite, kad sve drugo zakaže, uvijek možete organizirati još jedan webinar o smanjenju stresa. Ili pronaći savršen meme koji će sve nasmijati i tako na trenutak zaboraviti na kaos. A naravno, možete i proučiti našu SELECTIO HR Akademiju koja će vas opremiti novim vještinama.

Sretno vam bilo – i ne zaboravite, humor je vaš najjači alat. S njim možete prebroditi svaku oluju... ili barem preživjeti još jedan sastanak o restrukturiranju.

Novosti

Najnovije vijesti iz HR svijeta

Novosti

10 savjeta za izgradnju kvalitetnog HR sustava

  • 17. rujna 2024.
  • 14 min čitanja

Novosti

Zašto kandidati s najboljim životopisom ponekad nisu najbolji izbor?

  • 28. kolovoza 2024.
  • 9 min čitanja