Vaš put prema ljudskim resursima bio je određen još od studenskih dana. Koje ste prilike dobili preuzevši funkciju Direktorice ljudskih potencijala u Aluflexpacku?
Po struci sam diplomirani psiholog, te sam još na fakultetu razvila poseban interes za razvoj ljudskih potencijala i organizacijsku psihologiju. Prije nego što sam se pridružila Aluflexpacku, obavljala sam različite pozicije u području ljudskih resursa, a posljednjih pet godina provela sam u automobilskoj industriji, doprinoseći gotovo svim područjima ljudskih potencijala, od regrutiranja, planiranja zapošljavanja, employer brandinga, onboardinga, radne učinkovitosti, organizacijske kulture, razvoja zaposlenika i dr.
Aluflexpacku sam se pridružila u veljači 2022. kao Ekspert za strateški razvoj ljudskih potencijala. Godinu dana nakon toga preuzela sam poziciju Direktorice ljudskih potencijala i organizacije. Obnašajući ovu iznimno važnu funkciju unutar velike međunarodne kompanije, imam odgovornost i privilegiju za strateški razvoj ljudskih potencijala. Vodeći se strateškim ciljevima kompanije, koji su usmjereni na ljude i planet kako bi u konačnici rezultirali dugotrajnom dobrobiti, ova pozicija mi pruža jedinstvenu priliku oblikovati i usmjeravati razvoj ljudskih resursa prema vrhunskim standardima. Postavljanjem strategije razvoja ljudskih potencijala, osnaživanjem organizacijske strukture, efikasnim upravljanjem talentima te oblikovanjem korporativne kulture i employer brandinga, nastojimo izgraditi održivo i poticajno radno okruženje. Ono što čini ovu poziciju posebno inspirativnom jest snažan fokus i podrška menadžmenta za područje dobrobiti zaposlenika. Ova predanost nam omogućava implementaciju inovativnih praksi koje, ne samo da jačaju naš tim i osiguravaju produktivno radno okruženje, već i doprinose jačanju Aluflexpacka na globalnoj razini.
Ističete važnost edukacija o mentalnom zdravlju, zašto?
Edukacije o mentalnom zdravlju, općenito podizanje svijesti o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja, od ključne su važnosti za svaku tvrtku iz više razloga. Prvo, takve edukacije pridonose stvaranju zdrave radne atmosfere gdje zaposlenici osjećaju podršku i sigurnost. To samo po sebi rezultira manjim stresom i većim zadovoljstvom na poslu.
Također, edukacije o mentalnom zdravlju pomažu u smanjenju stigme koja se često veže uz izazove mentalne prirode. Kada zaposlenici bolje razumiju mentalno zdravlje, manje će biti skloni osuđivanju ili diskriminaciji kolega koji se suočavaju s izazovima mentalnog zdravlja, i obrnuto, prije će potražiti pomoć ako im je potrebna.
Povećanje produktivnosti također je važan rezultat edukacija ovoga tipa. Zaposlenici koji su emocionalno stabilniji i osjećaju podršku od okoline na poslu, a tu svakako mislimo i na poslodavca, obično su produktivniji, što su pokazala i istraživanja koja su u zadnje vrijeme sve aktualnija na temu wellbeinga općenito, a time i mentalnog zdravlja zaposlenika. Edukacija stoga osigurava upravo i ranu detekciju, te ima preventivni učinak, odnosno pomaže prepoznati znakove stresa i anksioznosti, omogućujući zaposlenicima stjecanje vještina kako bi bolje upravljali tim izazovima, i otpornost na situacije kojima ne mogu upravljati.
Suprotno ovome, ne ulaganje u očuvanje mentalnog zdravlja zaposlenika, može rezultirati većim troškovima za tvrtku. Uz već spomenuti pad produktivnosti, poslodavci mogu biti izloženi i čestim ili dugotrajnim izostancima zaposlenika koji se suočavaju s ovakvim izazovima.
Također, brojni poslodavci, a posebno velike kompanije, poput Aluflexpacka, pridonose društvu u kojem djeluju te time ostvaruju pozitivne utjecaje na zajednicu. S obzirom na veličinu naše tvrtke, osjećam još veću odgovornost u ostvarivanju pozitivnog utjecaja na zajednicu. Kroz odgovorno poslovanje, možemo zajedno oblikovati bolju budućnost.
Koliko su zaposlenici danas informirani o važnosti mentalnog zdravlja, u odnosu na razinu informiranosti prije 5 godina?
Razina informiranosti zaposlenika, možemo slobodno reći javnosti općenito, o važnosti mentalnog zdravlja znatno se promijenila u proteklih pet godina. U tom razdoblju, svijest o mentalnom zdravlju značajno se povećala na svjetskoj, globalnoj razini, a time i razumijevanje važnosti mentalnog zdravlja.
Prije se na radnim mjestima nije posvećivala dovoljna pažnja ovim temama, a stigme oko suočavanja s izazovima bile su izraženije. Nažalost, od tada do danas, suočili smo se kao društvo s brojnim izazovima. Globalna pandemija koronavirusa u trenutku je paralizirala svijet i promijenila živote na način koji nismo mogli ni zamisliti. Takvo nepoznato okruženje i neprestana neizvjesnost značajno su utjecali na mentalno zdravlje ljudi diljem svijeta. Nedugo nakon pandemije, suočili smo se s novim izazovima - strahom od ratova i neizvjesnošću. Takve situacije predstavljaju iznimno stresne okolnosti za ljude širom svijeta, te je važnost očuvanja mentalnog zdravlja danas postala sve važnija. Sve više kompanija i organizacija prepoznaje važnost pružanja resursa i podrške za mentalno zdravlje svojih zaposlenika.
Ova promjena u svijesti i praksi odražava se i u većem razumijevanju i informiranosti zaposlenika. Razgovori o mentalnom zdravlju postali su otvoreniji i uobičajeniji i na radnom mjestu. Općenito, ljudi danas više pažnje posvećuju mentalnom zdravlju i bolje su upućeni u prepoznavanje znakova stresa, anksioznosti ili drugih manje ugodnih emocionalnih stanja te kako se nositi s njima. Unatoč tome, još uvijek postoji prostor za daljnje poboljšanje i educiranje.
U Aluflexpacku prepoznajemo važnost mentalnog zdravlja kao jednog od ključnih elemenata dobrobiti naših zaposlenika. Smatramo da je važno pridonijeti globalnoj svijesti o mentalnom zdravlju i nastojati stvoriti poticajno okruženje za naše zaposlenike. Upravo iz toga razloga izuzetno smo ponosni na kampanju koju smo pokrenuli 10. listopada 2023., na Svjetski dan mentalnog zdravlja, pod geslom Mentalno zdavlje je putovanje, a ne odredište. Kampanjom želimo podići svijest o važnosti mentalnog zdravlja prvenstveno među našim zaposlenicima, ali i šire. Kampanja je informativno-edukacijske prirode i istovremeno se provodi u svim članicama Aluflexpack Grupe, koju čini čak 10 kompanija, u 7 zemalja na 3 kontinenta.
Koje benefite u području wellbeinga nudite zaposlenicima?
U Aluflexpacku, posebno mjesto zauzima briga o zaposlenicima, što se jasno očituje u našoj strateškoj opredijeljenosti prema njihovoj dobrobiti. Kao Grupa, ambiciozno razvijamo zajedničku i unificiranu Wellbeing strategiju, koja je fokusirana na tri osnovna stupa prema kojima usmjeravamo i razvijamo aktivnosti - zdravlje, društvo i život. Strategija postavlja jasan orijentir za sve članice Grupe i daje prijedlog aktivnosti, pri čemu su neke unificirane za sve članice, dok istovremeno ostavljamo prostor i potičemo svaku članicu na razvoj individualnih aktivnosti prilagođenih njihovoj kulturi i specifičnim potrebama.
Članice naše Grupe pružaju različite benefite svojim zaposlenicima kako bi podržale njihovu dobrobit i ti se benefiti razlikuju ovisno o zemlji i specifičnostima lokalnih tržišta. Većina članica daje mogućnost dodatnog i dopunskog zdravstvenog osiguranja za zaposlenike. Također, potičemo timsku povezanost i društvenu angažiranost organiziranjem različitih događanja poput team building aktivnosti, sportskih događaja i prilika za volontiranje. Ujedno, aktivno podržavamo inicijative i donacije koje doprinose zajednici. Njegujući društvene veze te poticanjem inkluzivnog i podržavajućeg okruženja, pojedinci mogu poboljšati svoju ukupnu dobrobit i doprinijeti uspješnom i skladnom društvu. Poticanjem društvenog angažmana poboljšava se osjećaj pripadnosti i doprinosa.
Posebnu pažnju posvećujemo i ravnoteži između poslovnog i privatnog života naših zaposlenika. Stoga nudimo mogućnosti korištenja slobodnih dana za različite privatne situacije kao i mogućnost korištenja fleksibilnog radnog vremena.. Ipak, zbog prirode naše kompanije kao proizvodne firme, mogućnost korištenja fleksibilnog radnog vremena nije dostupna svim zaposlenicima u Aluflexpacku. Unatoč tome, nastojimo osigurati različite programe i resurse koji pomažu zaposlenicima u postizanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života, uzimajući u obzir ograničenja koja proizvodna industrija može postaviti.
Međutim, smatram kako kompanije, općenito, najviše mogu doprinijeti dobrobiti svojih zaposlenika pružanjem poticajnog, ugodnog i motivirajućeg radnog okruženja. Ključne komponente u postizanju toga su otvorena i transparentna komunikacija, suradnja, redovito davanje povratnih informacija te stvaranje osjećaja pripadanja, i to je upravo ono što Aluflexpack njeguje. Ovo postižemo kroz kontinuiranu edukaciju naših lidera, sustavnu implementaciju učinkovitih procesa te organizaciju aktivnosti koje potiču timsku sinergiju, jačaju veze i stvaraju empatiju između zaposlenika.
Kako ste potaknuli zaposlenike da kroz Future Resilience program otvoreno dijele svoja iskustva, brige i uzroke stresa?
Motiviranje zaposlenika da se uključe u Future Resilience program i da otvoreno dijele svoja privatna iskustva bilo je ključno za uspješnu implementaciju ove inicijative. Važnost mentalnog zdravlja proširili smo upravo putem kampanje koja je uključivala web članak, informativne plakate i brošure, te promociju na društvenim mrežama kompanije.
Edukacija je savršeno upotpunila našu namjeru jačanja otpornosti zaposlenika, što je i bio jedan od ciljeva kampanje. Za uspješnu provedbu kampanje, i edukacije ove vrste, od presudne je važnosti bila potpora kako kolega iz drugih odjela tako i menadžmenta kompanije, uključujući i najviše rukovodstvo, čiju smo apsolutnu podršku imali. Pokazali su predanost ovoj inicijativi čime se stvaraju temelji za pozitivnu promjenu svijesti o mentalnom zdravlju i potiče zaposlenike na otvorenost i sudjelovanje.
Važno je također istaknuti kako su svi naši zaposlenici, bez obzira na to rade li u proizvodnji ili administraciji, i neovisno o svojoj poziciji, imali priliku sudjelovati u Future Resilience programu. Željeli bismo se stoga iskreno zahvaliti i vama na doprinosu, provedbi i prilagodbi programa kako bi bio usklađen s našim specifičnim potrebama.
Koju temu iz Future Resilience programa biste izdvojili kao najzanimljiviju za vaše zaposlenike?
Svaka tema programa – „Osvještavanje misli i emocija“, „Emocionalna inteligencija“, „Izgradnja asertivnosti“, „Sprečavanje stresa i burnouta“, „Nošenje s promjenama“ te „Empatijom do zadovoljnijeg tima“, igra važnu ulogu u razvoju vještina i alata za postizanje bolje mentalne otpornosti i dobrobiti.
Edukator je ne samo uspješno prenio teoretski dio programa, već je i kroz jasne primjere iz svakodnevnih životnih situacija omogućio našim zaposlenicima da se bolje povežu s temama i podjele međusobno iskustva. Dodatno, u suradnji s vama, uspjeli smo istovremeno održati edukacije on-line na četiri lokacije čime je osigurana interaktivnost i povezanost sudionika na različitim mjestima. Sve navedeno doprinijelo je da se svaka od ovih tema efikasno prenese i primijeni na stvarne životne i radne situacije naših zaposlenika. Stoga je teško izdvojiti samo jednu temu kao najzanimljiviju ili najkorisniju, jer sve zajedno čine esencijalnu cjelinu koja doprinosi razvoju mentalne otpornosti i boljitku zaposlenika. Međutim, nama u Aluflexpacku je posebno važan zadnji modul posvećen empatiji koja je jedna od osnovnih vrijednosti naše kompanije. Slušamo i suosjećamo kako bismo razumjeli istinske potrebe i želje naših kolega i partnera.