Novosti

Andrea Puljašević Zec: Kompetencije za jačanje mentalne otpornosti postaju ključne

  • Mirta Alfirev
  • 03. travnja 2024.
  • 5 min čitanja

Danas razgovaramo s Andreom Puljašević Zec, voditeljicom odjela za ljudske resurse iz tvrtke Porsche Croatia koja je u 20 godina iskustva prošla sve HR procese u nekoliko industrija. Inače, kad bi morala birati neko HR područje, izabrala bi područje HR razvoja i učenja, s naglaskom na coaching rukovoditelja.

1. Zašto provodite edukacije o mentalnom zdravlju?

Zadnjih nekoliko godina svi smo svjedoci toga da mentalno zdravlje postaje sve važnija tema. Namjerno ne želim to nazvati trendom jer po meni trendovi ponekad impliciraju negativnu konotaciju i kratkotrajnu pojavnost što upravo s ovom temom nije slučaj. S obzirom na vrijeme u kojem živimo, ne samo u poslovnom segmentu, nego i u kontekstu društva i gospodarskih zbivanja na svjetskoj razini, mišljenja sam da će upravo kompetencije iz područja samosvijesti i jačanja mentalne otpornosti biti ključne i one koje će činiti razliku između uspješnih i ostvarenih pojedinaca, zajednice, društva pa i u širem kontekstu države od onih koji će u tom dijelu biti na začelju ili negaciji potrebe za ulaganjem u te vještine.

2. Jesu li zaposlenici danas informirani o važnosti mentalnog zdravlja?

Upravo je tema mentalnog zdravlja ta koja je u zadnjih nekoliko godina dobila svoje (više nego zasluženo) mjesto na dnevnom redu, ne samo HR planova i aktivnosti, već i onih strateških na razini tvrtke. Kao i svaki novi proces tako i ovaj treba svoje „ambasadore“, a želim vjerovati da je većina HR odjela preuzela upravo tu ulogu u svojim tvrtkama kako bi na jasan način osvijestila tu potrebu kod svojih zaposlenika odnosno dala im do znanja da je ova tema jednako relevantna kao i ostale poslovno orijentirane aktivnosti te kako je došlo vrijeme da se o njoj otvoreno govori. A mi kao odjel smo tu da im osiguramo „okvir“ da to međusobno mogu iskustveno i proživjeti.

3. Kako ste uveli prve wellbeing benefite? 

Prije 2 godine pokrenuli smo prvu prezentaciju prema Upravi. Dobrom argumentacijom osigurali smo da i operativno krenemo s provođenjem ideje u stvarnost. Prva aktivnost s kojom smo krenuli bio je upravo Future Resilience program u sklopu kojeg smo se odlučili za 5 radionica: Emocionalna inteligencija, Izgradnja asertivnosti, Sprečavanje stresa i burnouta, Nošenje s promjenama i Empatijom do zadovoljnijeg tima. Prema broju prijava očito je bilo da postoji veliki interes zaposlenika te sada pri kraju programa za sve grupe možemo reći da je program prošla polovica ukupnog broja zaposlenika. Povratne informacije koje su nam zaposlenici samoinicijativno davali bile su više nego dobre te samo potvrđuju da su zaposlenici otvoreni prema ovim temama i smatraju ih potrebnima i korisnima. Kako za sebe u ulozi koju imaju u poslovnom kontekstu tako još i više za sebe osobno u smislu osobnog rasta i razvoja.

Uz to, sudjelujemo na B2B run utrci, sa Savezom izviđača Hrvatske i predstavnicima Hrvatskih šuma organiziramo jednodnevni izlet na kojem naši zaposlenici zajedno s volonterima sade sadnice na potrebitom području diljem Hrvatske na lokacijama gdje je to najpotrebnije odnosno gdje su šume stradale širenjem raznih nametnika radi devastirajućeg utjecaja klimatskih promjena. Također, nastavljamo i s Multisport programom, a u planu je i organizacija tzv. Dana zdravlja za naše zaposlenike, kratkih radionica na temu ishrane, vježbanja i još puno toga.

4. Kako su zaposlenici reagirali na prve wellbeing inicijative?

Moram priznati da je kod nas u odjelu na početku postojala bojazan - pitali smo se jesmo li dobro osjetili puls zaposlenika i hoće li naša inicijativa naići na odaziv. Ipak, vrlo brzo, prilikom prve ankete prikupljanja interesa zaposlenici su u jedno popodne popunili sva predviđena mjesta za tekuću godinu tako da je vrlo brzo bilo jasno da je ova inicijativa bila „pogodak u sridu“. Dodatno, svi zaposlenici HR odjela su polaznici programa što potvrđuje i našu svijest da se želimo i sami dodatno razvijati kako bismo bili što bolja verzija nas samih, ali i što kvalitetniji business partneri za naše kolege.

5. Koju Future Resilience radionicu biste izdvojili kao najkorisniju?

Ovo mi je teško za odgovoriti jer baš svaka od odabranih tema radionice je imala svoju svrhu. Rekla bih da zadovoljstvo i procjena koristi svake od tema individualno ovisi i o trenutnim potrebama i prioritetima svakog od polaznika. Nekome tko prolazi možda privatno kroz značajnije životne promjene zasigurno je tema Nošenje s promjenama bila relevantna i primjenjiva dok je nekome drugome tko je u ulozi rukovoditelja i kome je trenutni prioritet upravljanje novim timom tema Empatijom do zadovoljnijeg tima zasigurno dala korisne spoznaje i uvide za ključne teme u tom području.

 

Novosti

Najnovije vijesti iz HR svijeta